Hier lees je de ervaringen van gezinnen die ik heb mogen begeleiden in hun kraamweek.
Klik op de button om jouw ervaring te delen
Bij ons eerste kindje kozen we bewust voor een kraamzorgorganisatie, achteraf gezien niet onze beste beslissing. Door de coronatijd kwamen er veel verschillende gezichten langs en hadden we maar een beperkt aantal uren zorg. Dat maakte dat er te weinig informatie was rondom de borstvoeding en kwam die niet goed op gang. De mentale tol daarvan was groot.
Voor deze tweede kraamtijd wilden we het anders aanpakken. We zochten rust, continuรฏteit en iemand die รฉcht naast ons zou staan. Op aanraden van onze verloskundige kwamen we bij Sylvie uit, en wat zijn we daar dankbaar voor. We hadden haar al eens gezien bij een centering bijeenkomst, en toen straalde ze al de warmte en het vertrouwen uit die ze in werkelijkheid ook meebrengt.
Vanaf het eerste moment voelde het goed. Samen met Sylvie stelden we een plan op rondom het geven van colostrum en de overgang naar flesvoeding. Toen ze zei: "Ik zie hoe moeizaam het gaat, en ik begrijp jullie keuze," viel er een last van onze schouders. Precies de woorden die we nodig hadden.
Op ons verzoek kwam Sylvie elke ochtend ontspannen via de achterdeur binnen en sloot ze naadloos aan op het ochtendritueel in ons gezin. Alsof ze er altijd al was geweest. (ze had ook zo voor altijd mogen blijven ๐ )
Ze luisterde, voelde feilloos aan wat er speelde, dacht mee en liet ruimte voor wat voor ons belangrijk was. Geen opgelegde adviezen, maar rust, kennis en vertrouwen, precies wat we nodig hadden.
We hadden deze kraamweek niet anders gewild. En mocht er ooit nog een uitbreiding komen, dan weten we het wel....
Sylvie je bent een TOPPER!!!!
Liefs